Coronavirus

Alle hieronder genoemde informatie wordt regelmatig aangevuld. 

Laatste update: 30 mei 2020 - 17:00 uur

 

Boschbad

Het Boschbad gaat vanaf 1 juli open. Koop nu alvast een abonnement voor slechts € 39,- in de voorverkoop via Boschbad.nl.

Kinderboerderij de Maten en Laag Buurlo

Beide kinderboerderijen gaan vanaf 18 mei weer beperkt open. Kijk op kinderboerderijenapeldoorn.nl voor meer informatie over de openingstijden van desbetreffende boerderij. 

Aquacentrum Malkander

In overleg met de gemeente Apeldoorn is besloten dat het zwembad eerst alleen beschikbaar wordt gesteld voor zwemlessen en zwemverenigingen, vanaf maandag 18 mei. Alle andere zwemactiviteiten worden later opgestart. Kijk op malkander.nl voor meer informatie.

Wijkcentra Apeldoorn

Wijkcentra Apeldoorn vallen nog onder het verbod van artikel 2.3 van de Noodverordening. Deze wijkcentra zijn dus nog tot nader order gesloten.

Kinderparadijs Malkenschoten

Kinderparadijs Malkenschoten is vanaf 11 mei weer open voor bezoekers. Kijk op Binky.nl voor meer informatie en het reserveren van een tijdsblok.

Sportaccommodaties

Voor de sportaccommodaties geldt dat contactsporten en binnensporten t/m 1 september niet toegestaan zijn. Dat betekent dat de sportaccommodaties nog tot nader order gesloten blijven.

Sportstimulering

Bij Sportstimulering zijn al een aantal buitensportactiviteiten voor kinderen opgepakt. Kijk op sportstimuleringapeldoorn.nl voor meer informatie over deze activiteiten. 

Brief van de gemeente Apeldoorn voor sportverenigingen

Lees hier de brief van de gemeente Apeldoorn over de corona maatregelen voor de sportverenigingen.

Buiten sporten voor jeugd

>> Lees meer: de gemeente Apeldoorn geeft op de website informatie over de jeugd die vanaf 29 april weer meer mag sporten.

Contact

Algemeen telefoonnummer: 055 527 05 50 / E-mail: info@accres.nl
(Wij zijn elke werkdag tussen 08.30 en 12.30 uur telefonisch bereikbaar)

(voorverkoop) Boschbad abonnement

help

Het Boschbad gaat vanaf 1 juli open. Koop nu alvast een abonnement voor slechts € 39,- in de voorverkoop via Boschbad.nl Het voorverkooptarief is geldig t/m openingsdatum.

Automatische incasso's

help

Eerder hebben wij aangegeven dat de incasso’s van de zwemlessen en zwempas (maandabonnement) doorlopen over de periode dat wij gesloten zijn (16 maart t/m 6 april). Nu bekend is dat onze zwembaden langer gesloten zijn, hebben wij besloten om vanaf 2 april geen incasso’s meer uit te voeren. Zodra wij weer open gaan, starten wij de incasso’s weer op. Daarbij zullen we de periode dat gebruik van onze diensten en faciliteiten niet mogelijk was volledig verrekenen. Zo wordt er alleen betaald voor het daadwerkelijk gebruik/gegeven zwemlessen. De maand april is geïncasseerd, eventuele storneringen moeten opnieuw geïncasseerd worden. Zoals hierboven beschreven wordt dat later verrekend.

Wat gebeurt er met de zwemlessen en de (gemaakte) kosten?

help

Als gevolg van deze bijzondere situatie is gebruik van het zwemlesabonnement niet mogelijk. De vervallen zwemlessen kunnen op een later moment zoveel mogelijk en nodig worden ingehaald. Als er meer bekend is over de openingsdatum dan kunnen we ook laten weten hoe en wanneer de lessen worden ingehaald. Dat laten we dan z.s.m. weten.

Wat gebeurt er met mijn meerbadenkaart?

help

De geldigheid van de meerbadenkaart wordt verlengd met de tijd dat we gesloten zijn ten gevolge van de opgelegde sluitingsmaatregel.

Wat gebeurt er met mijn reservering voor een sportaccommodatie en/of wijkcentrum?

help

In de periode dat onze accommodaties zijn gesloten handelen wij conform onze algemene voorwaarden. Dit besluit is in lijn met het beleid vanuit de gemeente Apeldoorn. Reserveringen van één van onze accommodaties in de periode dat wij gesloten zijn worden dus gefactureerd. In deze situatie blijft er huur verschuldigd. Wel is er de gewone mogelijkheid tot opzegging.

Wat gebeurt er met de factuur/betaling voor de huur van een sportaccommodatie en/of wijkcentrum?

help

In de periode dat onze accommodaties zijn gesloten handelen wij conform onze algemene voorwaarden. Dit besluit is in lijn met het beleid vanuit de gemeente Apeldoorn. Reserveringen van één van onze accommodaties in de periode dat wij gesloten zijn worden dus gefactureerd. In deze situatie blijft er huur verschuldigd. Wel is er de gewone mogelijkheid tot opzegging.

Ik ben een jaarhuurder van een wijkcentrum in Apeldoorn

help

Jaarhuurders zijn particulieren, bedrijven of verenigingen/stichtingen die meerdere keren per jaar (meer dan veertig keer op jaarbasis) een accommodatie huren. Voor opzeggingen van huurovereenkomsten op jaarbasis geldt een opzegtermijn van acht weken, waarbij een opzegging via e-mail afdoende is. De huurtarieven zoals overeengekomen in de huurovereenkomst voor jaarhuurders blijven van toepassing en zullen dus niet omgezet worden naar huurtarieven voor incidentele huur (ook als dit uitkomt op huur van minder dan veertig keer op jaarbasis).

Ik ben een incidentele huurder van een wijkcentrum in Apeldoorn

help

Incidentele huurders zijn particulieren, bedrijven of verenigingen/stichtingen die eenmalig of voor meerdere keren per jaar (minder dan veertig keer op jaarbasis) een accommodatie huren. Voor opzeggingen van huurovereenkomsten op incidentele basis geldt een opzegtermijn van vier weken, waarbij een opzegging via e-mail afdoende is. Bij een opzegging binnen vier weken voor een bepaalde datum dat een accommodatie gehuurd wordt, geldt de annuleringsregeling. Bij reserveringen voor april en/of later is bovenstaande annuleringsregeling van toepassing. De kosten worden doorberekend conform deze regeling, daarvoor worden ook de facturen verstuurd.

Annuleren conform artikel 5.3

help

Het annuleren van de reservering is alleen mogelijk indien dit volgens onze algemene voorwaarden toegestaan is. De sluiting van de accommodaties betreft geen situatie in de zin van artikel 3.5 van de algemene voorwaarden. Dit artikel 3.5 ziet op het opeisen van de accommodatie van overheidswege in tijden van nood bijvoorbeeld voor het inrichten als noodopvang. De huidige situatie betreft een sluiting en dit betreft een overmachtssituatie in de zin van artikel 5.3 van de algemene voorwaarden.

Wat gebeurt er met mijn gekochte e-ticket?

help

Losse E-tickets zijn geldig op een gekozen dag. We zijn nog aan het uitzoeken of we de aangeschafte e-tickets die geldig zijn in de tijd dat wij gesloten zijn om kunnen zetten naar een e-ticket zonder datum, later in 2020 in te leveren. We komen hier z.s.m. op terug.

Wanneer gaan de accommodaties weer open?

help

Wij wachten op nadere informatie van de Veiligheidsregio's en gemeenten om een beter beeld te hebben op welke wijze we onze accommodaties (deels) kunnen openen. Deze informatie zullen wij eerst verwerken en bekijken de haalbaarheid voor eventuele openingsdata. Dit moet namelijk op een veilige en verantwoorde wijze gebeuren. Hierboven zullen we, zodra dit bekend is, per accommodatie/onderdeel aangegeven wat de verwachte openingsdatum is.